Son birkaç yıla baktığımızda sosyal
medyanın, birçok iş kolunun büyümesinde, marka farkındalığının
artırılmasında ve e-ticaretin gelişmesinde önemli bir rolü olduğunu
görüyoruz. Bugün markaların çoğu sosyal medyayı daha efektif
kullanabilmek için kendini geliştiriyor. Malum ülkemiz kullanıcı sayısı
bakımından Facebook’ta altıncı sırada yer alıyor.
Peki şirketler, kendileri için milyonlarca müşteri anlamına gelen bu
ağlarda neden yer almalı? Bugün dünyada 2 milyarın üzerinde olan sosyal
medya kullanıcısının 2011 yılında %480 artış göstermiş olması oldukça
önemli. Ayrıca sosyal ağlardaki aktif kullanıcıların %53’ü markaları
takip ediyor. Rakamlar bize sosyal medyada daha az maliyetle daha çok
kişiye ulaşabileceğimizi gösteriyor. Şirketler sosyal ağlarda kendi
kitlelerini oluşturarak, müşterileriyle diyalağunu artırma ve
olumsuzlukları kontrol etme şansına sahiptir. Araştırmalara göre sosyal
ağları kullanan şirketlerin %48′e varan oranlarda satışlarını
artırdıkları belirtiliyor.
0 yorum :
Yorum Gönder